"How can I be fly"

Jag kanske ska ta och berätta om min nyårsafton då.

Jag fixade mig här hemma och tog sedan bilen för att plocka upp Nicole hemma hos henne. Sedan åkte vi hem till Lina, en tjej som jag aldrig träffat förr och där var en annan tjej, Astrid, som jag heller inte träffat. Lina satt och skypade med sina kusiner och jag vet inte hur många gånger Lina visade oss och vi ba "Hola"... Haha!

Sedan droppade vi av min bil hos mig eftersom att den senast fick vara hemma 01.00 vilket jag då inte planerade att vara hemma till.

Och så bar det av downtown, först för lite käk på någon fastfood och sedan till klubben Primetime som skulle ha 18+. Vi hittade till klubben som på parkeringen hade ca. 3-6 bilar parkerade? Knas tänkte vi. Åkte och käkade lite fries och burgers innan vi åkte dit igen. Lite mer folk nu, vid 22.45. Men ändå, det kändes lite väl in the ghetto. Jag vet inte vart jag lurat mina aupairvänner. Det var flera polisbilar som snurrade runt och folket såg ut att komma direkt från the hood. Don't get me wrong, jag har inga problem med det. Önskar t.om. att jag var en del av det - men vi var lite annat klädda, i alla fall jag.

Så vi panikade i bilen och undrade vart vi skulle ta vägen nu. Så vi bestämde oss för att åka downtown till Underground Atlanta för att se The Peachdrop - vilket är som i New York på Times Square med the balldrop vid midnatt.

Men vi körde massa fel och ca. 23.40 satt vi fast i bilkö mitt i smeten. Panikade mer - inte ska vi väl fira nyår i bilen? Så vi hittade en parkering och spottade upp $20 (140kr) för parkering. Sprang ur bilen och följde med folkmassan då vi antog att dom skulle till samma ställe. Hittade dit och då var klockan ca. 23.55. Det var packat med folk och vi såg inte persikan som skulle falla. Men vi såg fyrverkerier och antog att klockan slagit nytt år. Tog lite kort och strosade sedan runt. Fick stanna lite här och där och vara med på kort. Haha, fett random när dom sedan kollar igenom sina kort och ba 'Ey vilka är det där?'.

Vi ville så klart ut på någon klubb/bar/lounge - you name it. Synd bara att jag satte käppar i hjulet. Vi gick därför tillbaka mot bilen, i väntan på bättre tider. Och just bredvid parkeringen så fanns det ett litet ställe som det pumpade musik ur. Vi testade gå in och det var ingenstans man betalade eller blev checkade. Var bara att droppa in. Så vi beställde öl och satte oss ner. Det var blandat folk och musiken som djn spelade var bra. Det fanns bar, platser att sitta på och ett dansgolv. Så från början var det lite lame - men efter ett tag så blev det grymt. Vi dansade, träffade folk, dansade med folk, tog en massa kort som värsta kinesgruppen och drack öl.

Det fanns tjejer som dansade barfota, någon kvinna med en sportjersey på, en kille i blå tight sparkdräkt i typ spandex(!), kille med knasiga dansmoves osv. You name it, blandat folk. Vi dansbattlade och sjöng med i låtar. Två killar spottade rhymes om varandra. Jag fick t.om. önska Tupac. Grymt!

Så vid 03.00 stängde stället och vi åkte hem efter det. Svettiga och trötta!

Nyårsfirande är alltid, alltid överskattat. Det är ju ingen snack om saken. Så om man inte har några förväntningar så blir det grymt. Jag hade fina tjejer att fira med, som jag aldrig träffat förr eller som med Nicole - träffat en gång. Jag hade då sjukt kul! Hoppas er kväll åtminstone var hälften så lyckad!
 
Puss på 2011

Kommentarer
Postat av: jessics

hahaha typiskt att missa tolvslaget, det är det som gör dig speciell ;)

2011-01-02 @ 19:02:31
Postat av: Sandriee

men hallå, vi missade inte tolvslaget. bara det att vi inte såg när persikan åkte ner, men vi var då där på plats!! :P

2011-01-03 @ 01:40:44
URL: http://slundberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0