"It can't be found"

Jag kanske ska ta och introducera min nya familj nu. De bor ca. en timme från NYC om man tar tåget. Området heter North Salem - vet ännu inte åt vilket håll det ligger. Om det är norr, söder osv. från NYC.

Hursom - familjen består av mamma Jillian, pappa Brian och barnen Eve och Shoshana. De är 8 och 11 år gamla. Pratglada, gulliga och påhittiga. Dom har även en grå tjockiskatt som heter Angel. Eller den ser inte så tjock ut men har värsta hängmagen. Jag vaknade upp imorse av att den låg bredvid mig och kurrade - hur mysigt ändå?

För tillfället sover jag på soffan i vardagsrummet. För att den gamla aupairens sista dag är idag, fredag, och jag kom hit i onsdags. Så mina väskor är inte uppackade än så det känns som att jag bara är här på besök än så länge. Men snart får jag flytta in mina grejer i nya rummet.

Förövrigt så är huset och området helt annorlunda från mitt gamla område. Här ser husen olika ut och är väldigt olika i storleken. T.ex. det här huset är mycket mindre än det i Atl. Och inredningen är ingenting jag skulle ha hemma i mitt egna hus, men på något vis är det ändå lite mysigt här. De håller just nu på att göra en övervåning till huset så att tjejerna får varsitt rum och föräldrarna får ett nytt sovrum på övervåningen. Så därför är det plats runt hela huset osv. Det förväntas vara klart inom 6 veckor eller så.

Om jag ska vara ärlig så är jag lite tveksam på om jag kommer trivas i huset. Just för att jag är så ytlig och vet hur jag vill att mitt hus ska inredas... Men jag tror absolut att familjen är viktigare än huset och med familjen känns allting bra, hittills.

Jag har inte hunnit fråga familjen än om jag får lägga ut bilder och sådant på barnen och huset. Så för att vara på säkra sidan så gör jag inte det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0