"Fly like a G6"

I tisdagskväll packade jag ihop alla mina saker. Körde en snabbis till Kroger för att köpa några tidningar. Insåg att det skulle vara sista gången var sprang runt på Kroger - på ett tag i alla fall.

Sedan skjutsade Stephanie mig till Johanna efter 21. Så slutet av kvällen tillbringades i J-dawwgens säng.

Jag klev upp vid 04.20, duschade och packade om i väskorna. Vi åkte hemifrån ca. 05.40 och det var inte så mycket traffik ute på I-85, skönt nog. Vi båda satt tysta under säkert halva bilresan, som att vi inte hade mer att säga varandra. Fast klart att vi har mer saker att prata om.

Kom till flygplatsen och skulle checka in mina väskor. Då hade den turkosa väskan 1 lb övervikt, vilket inte är mycket alls. Så där fick jag stå och flytta över lite grejer till duffel bagen. Tur att jag hade en trevlig kille som stod bakom disken. Haha, Tony som ville komma och hälsa på i Sverige...

Vid 07.15 så sa jag hejdå till gullefisen och gick igenom säkerhetskontrollen. Jag kom på flyget som skulle ta mig till Ft. Lauderdale, Florida. På nya flygplatsen så kom tiden då vi skulle boarda och får då meddelandet att det flyget är inställt och att de stängt ner hela LaGuardia. What the f? Ringde och kollade runt och kom med på ett flyg 12.30 till JFK som visserligen med stor risk skulle ställas in med. Tack och lov så gjorde det inte det, men det blev försenat.

Så min nya hostmom plockade upp mig på flygplatsen och så åkte vi hemåt. Och jag som höll på att dö av hunger blev glad då hon hade sparat ena halvan av sin lunchmacka till mig. Så jag svimmade inte i alla fall.

Vi kom hem till huset vid 18-tiden och så käkade vi middag. Jag fick en rundtur och så lekte jag och barnen en sväng. Jag var grymt trött och la mig för att sova vid 21.30 kanske.

Och ja, jag sover för tillfället på soffan för den gamla aupairen bor fortfarande här och hon har ju såklart det rummet. Så jag får sova här nu tills på fredag då jag får ta över rummet, eller om det blir lördag kanske...

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Nu hänger jag inte med. Har varit så dålig på att följa bloglovin' att inläggen slutligen försvunnit när det blir för många... I alla fall, har du bytt familj?

2011-01-29 @ 03:04:31
URL: http://mmadeleinem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0