"When I was too scared to let it show"

Idag har skolorna varit stängda. Stephanie har inte kunnat ta sig till jobbet downtown för 1-85 har varit avstängd. Så basically har vi varit strandsatta i huset. Utanför är det som en isbana. Och man är dum om man riskerar att köra på vägarna med sommardäcken nu.

Så vi har varit ute och åka till pulka och grejer. Inser att jag inte är förberedd för New York. Jag försökte skrapa ihop lite varmare kläder. Sneakers med tjocksockar i, leggings innanför mina mjukisbyxor och en hoodie innanför skinnjackan. Plus en fet halsduk och fingervantar. Det var min vinterklädsel. Frös relativt snabbt om fötterna och gick in.

Måste nog köpa uggs snarast. Och en vinterjacka maybe. Men det vill väl inte jag spendera mina pengar på. Fast kanske ska satsa och hitta mig en Canada Goose. Billigare än hemma, med säkerhet.

Så det är vad vi har gjort idag. Och varit inne och spelat kort/sett på tv. Det enda som har diskuterats på nyhteterna idag är vädret. Har sett ömänskligt många klipp där 10-tals lastbilar slirat på interstaten, bilar som glider nerför backar och som fastnar mitt i vägen. Därför har de stora vägarna, typ I-85 m.fl stängts för det är alldeles för riskabelt att köra där.

Jag tror inte ni förstår hur maktlösa människorna här blir, när det kommer snö och is. De är inte rustade för det överhuvudtaget. Men vem hade orkat byta mellan sommardäck och vinterdäck varannan vecka, då vädret förändras så hastigt. Det förväntas vara kallt ända tills på lördag. Så det är inte förrän då som isen kan börja smälta...







Skolorna är stängda imorgon också. Så jag jobbar från kl. 09 ungefär. Får se hur onsdagen ser ut.

Puss och godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0