"Conversations on the phone 'til the break of dawn"

Ännu en skön dag. Ledig dag. Kontaktade en annan au pair, Emmie, som är ny i området. Så vi bestämde för att mötas upp. Men eftersom ingen av oss har koll på vart man kan åka och vad man kan göra så frågade jag min värdmamma.

Hon blev himla engagerad och skrev ner på ett papper allt vi kunde göra. Typ åka och hyra cyklar och cykla runt Golden Gate Park eller ta färjan till city. Men sådant kändes lite väl planerat så det blev ett mall istället.

Vilket var bra, för jag behövde shoppa lite. Hittade en 'Free Weezy' t-shirt på rea, en fin lila skjorta, svarta leggings, nytt Joicobalsam. Och lite nödvändigt som ljus, bomullsrondeller, duschtvål.

Snurrade runt lite innan jag hittade vägen hem igen. Men jag känner mig så säker ute på vägarna att allting går vägen. Att jag hållit hus i USA i över ett år. Klart man blir van.

Imorgon tar vi bilen upp till Lake Tahoe. Ingen aning vad vi ska hitta på där dock. Min värdmamma har en kompis över från London på besök som hänger med oss upp. Så hennes barn och mina värdbarn ska gå i camp på dagarna så jag får se vad jag kan göra. Kanske sätta igång med träningen på riktigt nu?

Men nu ska jag se om det finns några Cougar Town avsnitt att se ikapp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0