"House real big, cars real big"

4 timmar senare hade vi kört igenom Los Angeles. Jag kände ett tvång att lyssna på shuffle mellan Snoop Dogg, Dre, Pac och alla dom homiesarna. Mäktigt!

Vi bor i ett hus som vi hyr, på en ö som heter Coronado, vilket ligger ca. 5-10 minuter ifrån downtown San Diego. Coronado är en ö nära havet med väldigt mycket småstadskänsla. Och samtidigt så ligger centrala San Diego väldigt nära.

Coronado är platsen där min värdmammas växte upp. Sicken tur hon hade som fick bo här. Soligt nästan jämt och så nära till mysig strand osv. Så här har vi spenderat dagarna hittills med

en cykeltur på en sexsitsig cykel med fyra tramppedaler
solande och badande i hottub som är inbyggt i altanen
en tripp till en stor vattenpark
kvällspromenad på stranden
4th of July-firande med parad, bbq hos några vänner och fyrverkerier

Familjen åkte iväg till en djurpark som hade någon sorts övernattning som dom hade bokat biljetter till innan dom visste att jag skulle komma till dom, så jag fick dagen fri. Inget mig emot. Spenderades ute i solen med musik och massvis med frukt och kaffe. Och lite skype med Malin på det. Så underbart!

Vi har planer på att hyra jetskis, åka ut och kajaka, äta middag på något känt hotell, åka till stranden/poolen. Det är vad jag vet so far.

Och på måndag bär det av till Los Angeles, eller rättare sagt Santa Monica, där vi ska stanna på ett lyxigt hotell i en vecka. Hur sweet?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0