"They're playing basketball, they love that basketball"

Igårkväll kom Andrea över vid 22-tiden och planen var att kolla film. Men som alltid hamnar vi på youtube och massa tillbakablickar på gamla musikvideor. Och sedan började vi kika film vid 23 och hinner se 30 minuter av 'Above the rim' innan Andrea säger att hon ska sova. Vad fan...

Plus att vi skulle upp innan 08 idag så jag ville ju inte ligga där och glo på film all alone.

Så vi klev upp och stressade till tågstationen. Hann med det, slappnade av och käkade golden oreos till frukost. Kaffe till mig och yoghurt till A på det så har vi en klassisk tågfrulle á la oss.

Hoppade av på Grand C och tog suben ner till West village och Sockerbit. Hängde på låset kl 10.00 och det var låst så dom fick öppna för oss. Köpte med oss lite lösviktsgodis. Bra start på dagen!

Gick vidare till en Urban Outfitters och klämde på diverse saker. Tandkräm med baconsmak, hörlurar i alla färger, mönstrade jumpsuits och usb-grenuttag i form av en hund med ben. Benen är usb-uttag. Såklart att Andrea köpte den liksom.

Fortsatte vidare utan plan, eller med en plan att ta suben upp till Apple-butiken. Strosar lite smått och hör något bounca. BASKET! Lycka! Det pågick en match med najsa boys i swaggiga basketoutfits. Så där stor vi och glodde utanför nätet i över en timme. En timme - flög bara förbi sådär. Det är sådant vi två kan roa oss med, på en lördagsförmiddag. Helt underbart!

Tog sub upp till Apple och så fick Andrea äntligen köpa sig en iPad. Efter att ha stått i kö till att betala den i vad, en timme?!, inte riktigt men det kändes så, så tog vi pick och packet och letade upp en Jamba Juice. Samma ställe som har failat våra juices förut. Lika klattriga var dom där idag. Tror det tog 10 min innan jag blev klar med min beställning.

Skulle ta en subway ner till Grand C för att hinna med tåget men det var så otajmat att vi missade det. Fast det är mer vanligt än ovanligt att vi missar tågen. Så allt var som det skulle. Avslutade med mat på G C innan tåget hem.

Klockan är snart 17 och jag är redan hemma. Vad ska jag göra resten av kvällen?


Kommentarer
Postat av: andrea

Hahahaha! För bra skrivet. Men hörru sluta hacka på min vovve! Becky kommer bita dig i rompan om du fortsätter :D

2011-06-19 @ 04:57:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0