"Forever, forever"

Men vänner jag har ju glömt att berätta om varmvattensituationen som pågått här i huset. Igår kväll skulle Shoshi duscha men kom ut och panikade över att det aldrig kom varmt vatten. Jaja, tänkte jag. Varmvattnet kommer tillbaka imorgon när det fått vila lite. Så som det fungerar med varmvattenberedare. Då inser hostdad att oljan är slut. Jag vet, värsta old school att värma med olja men huset är gammalt. Nu när dom håller på att bygga en övervåning så ska dom samtidigt byta värmesystem. Just nu är typ mainsourcen för värme i besticklådan i köket(!!).

I alla fall. Så då stängdes ju all värme av. Elementen, rubbet.

När jag vaknade upp imorse så var mitt rum svinkallt. Och när jag klev ut i korridoren var det ännu kallare. Tog på mig tjocksockar, långärmad tröja, mjukisbyxor, hoodie, halsduk och mössa. Jag var alltså redo. Gjorde alla morgonrutiner... Hostdad hade startat brasan i vardagsrummet för att få lite värme under dagen. Ändå mysigt med brasa!

Så idag har jag suttit ute i vardagsrummet på soffan och då och då sprungit och fyllt på med ved i brasan, som på den gamla goda tiden typ. Och så har jag haft en värmefläkt bredvid mig...

Där vid 12-13 var jag uttråkad och behövde verkligen en dusch så jag värmde massa vatten på spisen och grejer och tvättade håret och hällde sedan snabbt allt vatten över mig. Fort in och fort ut och snabbt på med kläder så man inte frös ihjäl.

Tur var att någon från oljebolaget kom och fyllde på i eftermiddag så när vi kom hem på kvällen efter att ha varit ute och käkat med Jillians föräldrar så var det varmt i huset igen och speciellt i mitt rum. Jag är så glad att jag har husets varmaste rum, för det är verkligen varmt och gosigt.

På tal om mitt rum. Ska tvätta bort sminket nu, rengöra min fina nya öronpiercing, ta på myskläder och se senaste avsnittet av Big Brother.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0