"Hey baby I got the potion"

Knasdag. Eve var hemma från skolan för hon hade ont i magen. Och Shosh har börjat sitt lov den här veckan så hon är också hemma. Vilket gör att det knappt blir egentid för mig.

Men det går bra för dom är rätt så lugna av sig.

Min hostmom hade bokat en tid hos läkaren 15.15 och gav mig directions dit. Hade det här inträffat i början av mitt au pair-år hade jag panikat över att måsta köra någonstans jag aldrig kört förr. Men nu - det är lugna firren liksom. Läs bara skyltarna och andas. Du kommer att hitta!

Ikväll har jag målat naglarna på kidsen och Shoshi har fiskbensflätat mitt hår. Det är mysigt att umgås med tjejerna på kvällarna om jag inte har annat för mig. Oftast har jag så mycket fritid på dagarna ändå så jag kan "offra" tid på kvällen. Trivs så bra i den här familjen. Känner mig mer bekväm och kan gå runt utan att oroa mig för vad de tänker och tycker liksom. Svårt att förklara men det känns fint i alla fall.

Klockan är 21.47 nu och jag är trött. Eve tvingas tillbaka till skolan imorgon för hon är inte speciellt sjuk och Shoshana ska in till city med morfarn så jag har en heldag för mig själv. Skööönt!

Först lite Big Brother, sedan sömn. Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0