"Inte hört?"

Förlåt för dålig uppdatering. Jag har inte orkat sammanfatta helgen.

På lördagen åkte jag in med tåget till city och var framme vid 11.45. Det var soligt och helt okej varmt ute. Tog en subway ner till Chinatown för att möta upp Carro. Jag som aldrig tagit subwayen själv och inte varit nere i området där jag skulle finna den där nöten. Jag hoppade av, började leta efter gatan jag skulle till och hittade fram till stället utan problem.

Varför är det så att man alltid klarar sig så bra själv men när man är tillsammans med någon annan så går/kör man vilse? Johanna - du skulle varit stolt nu!

Cbagge var lost på busstationen men jag hittade henne på en bänk utanför till slut. Vi kollade kartan och styrde stegen mot Brooklyn Bridge. Gick Broadway ner och hittade massa skoaffärer med fina sneakers. Jag vill köpa allihopa ju!

Vi hittade bron och promenerade över den. Stannade och tog kort där alla andra stannade för vi antog att det var bra utsikt där. Kom över till Brooklyn och var bara 'that's it?'. Jaha nu har vi gjort det...

Vi hittade ett mysigt litet café med ekologisk mat. Tog en quinoasallad med avokado och grejer. Hur gott? Vi kunde t.o.m sitta ute och käka på uteserveringen. Lite kallt till och från, men ändå. Vi satt ute. Våren är på väg!

Gick sedan bron tillbaka. Uppskattade den lite mer. Det var ju himla fin utsikt. Tog mer kort och var framme på andra sidan igen.

Vi kom på att vi ville till East Village och tog en subway som vi trodde skulle ta oss lite närmare. Började gå och frågade vart vi skulle gå. Jag tror det slutade med att vi gick åt ett annat håll för att vi såg solen och föjde efter den istället.

Där vid 18 var vi trötta och skulle hitta en sub till Baggen ner till Chinatown igen. Hittade ingen som kom tillräckligt nära dit hon skulle. Frågade och allting, fick inget bra svar. Eller så var det vi som inte fattade. Hon hoppade till slut på något och ringde sedan och sa att hon var tvungen att gå 20 blocks för att komma fram. Haha!

Jag gick uppåt mot GC igen. Nöjd med dagen. Lite ont i fötterna och kall med jag var mest glad att jag hittade både här och där. Ser en ljusning, nu har jag börjat förstå hur avenyerna och gatunumrena går. Framsteg!!

Kommentarer
Postat av: nöten

Hahahahaha! Älskar inlägget, lokalsinnet och sist men inte minst; BROOKLYN.... Det va en bra dag,snart springer vi i Central Park! Woho!

2011-03-22 @ 18:35:55
URL: http://cbagge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0