"That's what it's made for"

På söndagen var det varmt ute och soligt. Perfekt NYC-väder. När vi kom fram till Grand Central så bestämde vi oss för att promenera neråt. Och ju längre vi gick desto fler moln kom på himlen, tyvärr. Vi som hade tänkt att kolla områdena längst ner mot vattnet, men det blev det för kallt för.

Vi gick igenom Washington Square Park som säkert har potential till våren/sommaren och sedan vidare till Vänner-huset och Carries trappa i Sex and the city. Det var häftigt! Vänner-huset ser inte riktigt ut som i serien men jag kände igen det i alla fall utan att Sofia pekat ut det för mig. Och Carries trappa var också familiar, men inte området runtom.

Efter det var vi sugna på riktig brunch och hade googlat ett litet, billigt och populärt ställe i The village. Litet var det och vi fick stå och vänta på ett bord ett tag. Men det var trevlig personal, bra mat och billigt. Bland annat Ethan Hawke, Julia Stiles och gubben från Sopranos brukar äta där ibland. Woho kändisar! Haha!

Vi rörde oss uppåt igen på jakt efter ett Crumbs. Ni vet, det där cupcakestället som jag testat förut. Det ska finnas på flera ställen men vi hade ju ingen aning om andra förutom det jag var på förra helgen. Så vi gick upp dit. Idag fick det bli en Rocky Road-cupcake till mig och Peanutbutter till Sofia.

Det hade hunnit bli jäkla kallt ute så vi passade på att gå in på ett stort F21, Urban Outfitters, H&M osv.

Tog tåget hem vid 20, tror jag. Lagom trötta och väldigt nöjda med söndagsfördrivet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0