"We don't care who sees"

I söndags hade jag ingenting planerat och kände inte för att hänga hemma så jag mötte upp Sofia, Veronika och en ny tjej, Andrea, på tåget till NYC för en dag med lite shopping, strosande och mys. Det var soligt men inte lika varmt på söndagen men ändå.

Vi gick till Times Square för ett besök på F21. Jag och Sofia stod utanför en stund och bara chillade i solen. Det kom fram en polis och frågade vart närmaste Starbucks eftersom jag höll i en Sb-mugg. Tydligen var det flera som frågat honom men Times Sq var inte hans vanliga area så han visste inte. Jag förklarade för honom. Han fortsatte småprata och vi kom in på att vi var från Sverige. Som låg i Europa. Han sa att han ville till Europa för han hade släktingar där. Vart visste han inte och bad oss säga några kända plaster. Vi förklarade då att Europa är en kontinent med flertalet länder. Jahaaa - det visste han inte.

Alltså pinsamt så dåliga amerikaner är på världsgeografi. Skrämmande!

Vi gick runt och kollade i några affärer och käkade sedan sen lunch i Bryant Park med mat från Cosí. En hummusmacka med grönsaker och tomatbasilikasoppa. Hur gott? Och då hade det hunnit bli rätt varmt. Fick ett samtal från ett okänt nummer och det visade sig vara mamma från Sverige. Snacka om att bli förvånad. Kändes konstigt att få samtal så där till en vanlig mobil. Annars är det ju bara via Skype på datorn... Hon skulle bara kolla att det var rätt nummer om killen från banken skulle ringa.

Svängde förbi Crumbs. Idag blev det Carrot cupcake. Gick till tåget och var hemma igen vid 19.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0