"The show goes on all night"

Söndagen innebar mer Bamboozle. Denna gången ännu bättre.

Först en sväng på Jamba Juice i city för smoothies. Promenad till Penn och vips så var vi New Jersey igen. På söndagen var det betydligt mer människor på festivalen och bättre folk dessutom. Äldre och fler med swag. Och vädret kunde inte ha varit bättre. Otroligt!!

Kom dit lite innan 16 och hann till Chiddy som spelade 16.05. Samma upplägg som på fredagen men nu fick vi ju med första delen av spelningen också.

Next up var Diggy Simmons, Rev Runs son ni vet. Alltså var han gullig eller var han gullig? Och bra var han med. Jag har tyckt att hans röst har varit lite muppig men den lät inte så nu som när jag har hört det.

Direkt efter Diggy var det, dö dö döön - Pusha T. Herregud och vi stod så nära som det gick. Nästan vid staketet. Och Pusha var helt underbar. Körde mycket från nya mixtapet b.la Feelin' myself, I still wana, Cook it down, My god. Jag verkligen älskar Pushas scenspråk och inlevelse på scenen. Sedan han went solo efter sin tid i Clipse har han börjat få mer uppmärksamhet men inte tillräckligt än. Vilket är bra för mig, för då är det inte lika många som står vid scenen och trängs, hehe.

Skyndade oss till Jolly Green för att se Bruno Mars. Missade början men fick höra The lazy song, Grenade, Just the way you are, Liquor store blues.

Tillbaka till Spitters stage för att invänta Big Sean. Fick stå där och plågas igenom en spelning med Lil B. Vilken sopa alltså. Alla låtar lät likadant och det han rappade om var sin snopp. Det var ärligt det enda. Det började lite pinsamt när han tog av sig båda skorna och höll i dom och The pack's "Vans" spelades och han ba fuck, jag har inga skor på mig, kanske ska ta på dom igen duuuh. Han snackade mer än han rappade. Och folk började bua på honom och grejer. Nej, det var bara pinsamt!

Big Sean var desto bättre. Kom ut och såg allmänt fly ut med sin fina, gråa mössa. Spelade lite Home town, Made, Five bucks (5 on it), My closet, Too fake, My Last. What u doin (bullshittin'). Och så tog han ut sin mamma på scenen. Gulligt!

Vi var rätt nöjda efter den goa line-upen men insåg att vi hade Lil Wayne kvar. Stört, bara stört! Det var hur mycket folk som helst. Vi såg inte så mycket av Weezy bara för att han är så kort. Och vi är korta med. Spelade b.la EveryGirl, Lollipop, 6 foot 7 foot, Drop the world, A milli, I'm me, Got money. Och så överraskade han med att ta ut både Birdman och Cory Gunz på scenen.

Skyndade tillbaka till city då båda skulle jobba på måndagen. Köpte cola och lite annat gött i väntan på tåg hem. Bra avslut på en underbar dag.

Kommentarer
Postat av: L

Jag vill också se lil Wayne :)

2011-05-02 @ 22:37:34
Postat av: L

Jag vill också se Lil Wayne :)

2011-05-02 @ 22:38:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0