"Do you believe that shit?"

Första veckan spenderades i San Fran där vi bodde i mitt hus.

Åkte runt på sightseeing i närområdena första dagen och gjorde en snabb hajk i Muir Woods som logger ca. 10 min från där jag bor. Det är en stor nationalpark med redwoodträd som är speciella träd som kan bli väldigt tjocka och höga. Vi hade även middag här hemma med min värdfamilj. Det var kul att de var så på att vilja fixa middag och sånt för min familj. Det visar sig att de bryr sig, vilket är himla skönt!

Andra dagen åkte vi in till city tidigt för att åka ut med färjan till Alcatraz. Gick en audiotour runt fängelseområdet och gick sedan runt på egen hand och bara kollade runt. Det var jätteintressant!

Jag har dagarna ihopblandade men vi hann även med en shoppingtur till ett outletmall i Gilroy och en halvdag i San Jose där Peter, Tobias och pappa gick på hockeymatch och jag och mamma hittade ett stort trevåningsmall och California Pizza Kitchen.

Fredagskvällen firades på Cheesecake Factory då Peter och Tobias fyllde 18 år. God mat och najs efterrätt. Fick servitörerna att sjunga för dom oss så it was all good!

En dag körde vi till Six Flags i Vallejo och åkte massa berg-och-dalbanor och andra rides. Det var kul. Kändes mig mesig först men det släppte. Fett kul!

Spenderade två andra dagar inne i city också. Körde även ner för Lombard St - den krokiga vägen.

Sedan började roadtripen söderut på Highway 1...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0