"Can you be my b a b y"

På lördagen blev det shopping på Northgate mall. Längesedan man bara var och shoppade utan att göra annat. En dag som var planerad som shoppingdag. Och Sofia, Anna och jag var i shoppingmode. Spenderade seriöst 2 timmar inne på Forever21. Och det var allt som hanns den dagen. Alla tre skulle hem innan 5 för att göra annat. De skulle jobba och jag skulle fixa mig inför halloweenfest á la San Fran.

Stressigt som fan var det. Skulle duscha, sminka mig, locka håret, hämta legg och åka hem till Emmie för att åka på förfest vid 20. Vi hade dessutom partaj hos min värdfamilj så det var bilar överallt och såklart hann min bil bli inblockerad under den stunden jag var hemma för att duscha.

Så jag ringde Emmie som fick hämta mig...

Hursom - vi hann med bilen till förfesten som förövrigt var det finaste huset jag sett. Och all halloweendekoration. Det var mer än vad jag kunnat tänka mig. De hade tänkt på allt.

Kackerlackor i badkaret,
spökkvinna som kom upp på spegelglaset när man kollade i spegeln,
megaspindlar i taket,
liten monsterbebis som kröp på golvet,
kille som hängde i en kokong från balkongen,
skelett nergrävda i marken,
kött på utegrillen formade som händer.

You name it, allting fanns. Synd att jag inte hade med kameran. Finns några bilder på Emmies iPhone. Ska få tag på dom senare.

Och inte nog med allt detta så var det massa folk som var utklädda till allt möjligt. De som bodde var utklädda till svanarna i 'Black Swan' - filmen. Det fanns Hulken, Alice i underlandet, musketör osv.

Inte nog med det så blev vi även erbjudna droger. Han som bodde där visade oss runt och frågade sedan om vi ville ha lite. Vi sa såklart nej, var ju helt chockade. Föräldrar i USA är knäppa alltså! Det fanns även ett rum med ett stort spegelbord med en liten hög kokakin och två linor bredvid. Amerikanska föräldrar med pengar är knasiga. Liksom, de har barn. Då kan man väl inte bete sig så.

Vi åkte limousin in till city till en klubb med halloweentema. Alla var utklädda och vi hade roligt. Tappade såklart bort Emmie men det var lugnt. Hittade andra att umgås med. Vi missade att åka limmon hem igen. Hittade en annan fest och tog taxi hem 8 på söndagsmorgonen. I våra halloweenkostymer. Carride of shame - check!

Rolig kväll, halloween i USA är något utöver det vanliga. Det är ett som är säkert!


Sailor


Greek goddess


Kommentarer
Postat av: Andrea

O sån fin gudinna :)) nästa gång gör vi det ihop yepyep!

2011-11-02 @ 01:20:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0